Binaire Opties Portal

Burger King gaat goed

Burger King gaat goed

Beide merken van Restaurant Brands presteren goed

Het Amerikaanse Restaurant Brands mag terugkijken op een positief kwartaal. In het tweede Burger King heeft meer hamburgers verkocht. Tegelijkertijd wist de Canadese koffieketen Tim Hortons, wat eveneens onder het Amerikaanse consortium valt, meer koppen koffie te verkopen.

Burger King profiteert vooral van nieuw menu

Burger King haalde vooral veel terreinwinst uit de vernieuwingen uit het menu. Onder andere nieuwe kipfrietjes, ‘pulled pork’ en een luxere cheeseburger zorgden voor een toename van de afzet. Al met al werd er 6,7 procent meer verkocht door de hamburgerketen. Deze cijfers zouden McDonald’s moeten inspireren. De keten met de gouden bogen worstelt nog steeds met tegenvallende cijfers, zoals vorige week bleek. De CEO van McDonald’s ziet echter te weinig toegevoegde waarde in het aanpassen van het menu, zo bleek eerder uit de presentatie van het plan waarmee Steve Easterbrook verwacht zijn fastfoodrestaurants uit het slop te trekken.

Tim Hortons eveneens tevreden

Voor Tim Hortons boekte het afgelopen kwartaal eveneens meer afzet. Bij de koffieketen, die sinds vorig jaar samen met Burger King onder Restaurant Brands valt, steeg het aantal verkopen met 5,5 procent. Net als bij de hamburgerketen zijn in de omzetstijging alleen de filialen meegenomen die langer dan een jaar open zijn. De effecten van de wisselkoersen zijn uit de resultaten weggelaten.

Meer filialen

De stijgende lijn was niet alleen in de verkopen te zien. Burger King kreeg er tussen april en juni 141 nieuwe restaurants bij. Ook Tim Hortons mocht nieuwe filialen openen in de tussentijd. Daarvan kwamen er 52 bij.

Beter dan eerste kwartaal

Vergelijken we de prestaties van beide ketens met die van 3 maanden ervoor, dan zien we dat het tweede kwartaal beter was dan het eerste. Toen was de toegevoegde waarde van het nieuwe menu van Burger King al zichtbaar en boekte de hamburgertent een verkooptoename van 4,6 procent. Tim Hortons zag de verkopen in die periode stijgen met 5,3 procent.

Binaire opties voedselindustrie

Wil je handelen in binaire opties op aandelen van restaurants en andere bedrijven in de voedselindustrie? Kijk dan eens bij OptionFair.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Choose a Rating

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>