Veel automerken hebben goed jaar gehad
Nu het jaar 2014 voorbij is, zijn veel bedrijven de balans over het afgelopen jaar aan het opmaken. Zo ook de automerken. Langzaamaan publiceren de fabrikanten hun cijfers. Vandaag lieten Opel en Bentley weten hoe ze hebben gepresteerd in 2014. Beide merken hebben een recordjaar achter de rug.
Bentley haalt nieuw record
Geheel tegen de lijn van de crisis in, blijft de absolute top van het luxesegment goed presteren. Ook dit jaar wist Bentley meer auto’s af te zetten. De Britse dochter van Volkswagen wist voor het tweede jaar op rij de verkooprecords te breken. Mede dankzij de VS en China, respectievelijk de grootste en op 1 na grootste afzetmarkt van Bentley, zag het merk de verkopen stijgen met 9 procent tot een nieuw verkooprecord van 11.020 stuks.
Rolls-Royce stijgt harder
Rolls-Royce, concurrent van Bentley, noteerde voor de vijfde keer op rij recordcijfers. In 2014 vonden 4063 auto’s van dit merk hun weg naar de klant, een stijging van 12 procent.
Opel beleeft beste jaar sinds 2011
Voor Opel zag 2014 er eveneens goed uit. In 3 jaar had het merk niet zoveel auto’s verkocht. Na jaren van verliezen noteert het bedrijf nog steeds negatieve cijfers. Toch lijken de investeringen van moederbedrijf General Motors hun vruchten af te werpen. Met 5,74 procent meer afzet en in totaal ongeveer 1,08 miljoen verkochte auto’s, is in ieder geval een positieve trend te zien in de verkopen.
Duitse luxemerken doen goede zaken in V.S.
BMW, Audi en Porsche braken records in de V.S. Van laatstgenoemde moeten de exacte cijfers nog binnenkomen. Van BMW en Audi weten we inmiddels meer. Het Beierse merk wist 339.738 auto’s aan de man te brengen in de V.S., een toename van 9,8 procent. Audi, dat BMW wil verslaan in 2020, steeg harder (15,2 procent), maar deed het met een totaal van 182,011 auto’s in absolute zin een stuk minder goed dan BMW. Mercedes-Benz zat tussen BMW en Audi in. Vorig jaar mocht het merk met de ster zich nog de leider in het klassement noemen, maar dit jaar eindigde Mercedes-Benz met een stijging van 5,7 procent op de tweede plaats in absolute verkoopaantallen. 330.391 auto’s van het merk vonden een nieuwe eigenaar.
Lees meer over binaire opties op automerken.
Laatste reacties